Cvičenia
Náplň cvičení
- Úvod.
- Všeobecný rozbor náplne predmetu.
- Špecifikácia cieľov a poslania cvičení.
- Programovanie v jazyku C
Úlohy na samostatné riešenie
- Vypíšte "Hello World!" n-krát, n načítajte z argumentu programu.
- Vydeľte 2 zadané čísla a vypíšte reálny výsledok, celočíselný výsledok a zvyšok po delení.
- Načítajte zoznam čísel zo súboru, usporiadajte ich a zapíšte do pôvodného súboru.
- Spočítajte a vypíšte počet slov v textovom súbore.
- Zmeňte hodnotu premennej pomocou dereferencie smerníka a vypíšte jej adresu (HEX).
- Vypíšte jednotlivé bajty ľubovolnej 2+ bajtovej premennej a jej adresy. Zmeňte endián tejto premennej pomocou vlastnej funkcie a opäť vypíšte jej štruktúru v pamäti. (Vypísať vstup a výstup funkcie v hexadecimálnom tvare.)
-
Zavolajte funkciu MessageBox z knižnice User32.dll.
- pokúste sa nalinkovať knižnicu staticky aj dynamicky
- História počítačov,
- Viac-jadrové (CPUs) počítače,
- Zbernice počítača,
- ISO/OSI model:
- Všeobecne,
- RS-232, Centronix,
- Fyzická a sieťová vrstva USB
- FAT tabuľka
- OS WINDOWS, verzie OS WINDOWS, nástroje pre vývoj aplikácií v prostredí OS MS WINDOWS (Visual Studio).
-
Postup vývoja aplikácie napísanej v jazyku C++ a C# pod OS WINDOWS s využitím nástrojov Visual Studio (editácia, preklad, linkovanie, ladenie).
- Knižnice v rámci C++ a C#, pri programovaní v prostredí WINDOWS
- WIN32, WIN32 API, .NET, OpenGL
- Základy objektového programovania pod grafickým rozhraním:
- Sysman,
- Sériové rozhranie (RS-232):
- komunikácia medzi dvoma počítačmi pomocou jazyka C pod OS DOS: zdrojové kódy
- čítačka čiarových kódov: zdrojový kód
- komunikácia medzi dvoma počítačmi pomocou OS Windows XP:
- Komunikácia pomocou sériovej linky C#: Projekt 3
- Komunikácia pomocou sériovej linky C/C++: Projekt 4
- Komunikácia medzi dvoma PC pomocou USB prevodníka na RS-232
- Funkcie BIOS-u a MS-DOS-u,
- Prerušenia SW-ové a HW-ové,
- Príklady prerušení: zdrojové kódy
- Paralelne rozhranie (Centronics):
- Tlačenie cez priamy prístup na porty
- Tlačenie pomocou SW-ového prerušenia (zápis do registrov)
- Tlačenie pomocou HW-ového prerušenia
- Programy: zdrojové kódy
- Vytlačenie textu pomocou LPT (Centronics) C#: Projekt 5
- Dynamické knižnice:
- Princíp a štruktúra dynamických knižníc.
-
Aplikačné príklady pre prácu s dynamickými knižnicami (vytváranie dynamickej knižnice, aktivačné/deaktivačné funkcie dynamickej knižnice,export funkcií a premenných z knižnice, import funkcií a premenných do knižnice, vytváranie DLL knižníc pre použitie
mimo prekladač Visual C++).
- Link na stiahnutie dynamickej knižnice, ktorú používame: inpout32.dll
- Tvorba paralelných aplikácií. Vlákna, práca s vláknami.
-
Princíp vlákien a ich využívanie pri tvorbe aplikácií v prostredí MS WINDOWS pri programovaní v jazyku C++.
- Aplikačné príklady pre prácu s vláknami (príklad).
- Technologické rozhrania Advantech PCL-812, PCL-818 a PCI-1730 (Laboratórne Karty):
- Popis rozhrania,
- Mapovanie základnych bázových adries (mapovanie portov),
- Digitálny výstup D/O a digitálny vstup D/I (príklad pre D/I PCL-818),
- Analógový výstup A/O s D/A prevodom,
- Technologické rozhrania Advantech PCL-812 a PCL-818 (Laboratórne Karty):
- Čítač/časovač 8253 a 8254
- Analógový vstup A/I s A/D prevodom rozhrania PCL-812:
- pomocou čítača/časovača: príklad
- pomosou software-ového spúšťača: príklad
- Analógový vstup A/I s A/D prevodom rozhrania PCL-818
- pomocou čítača/časovača: príklad
- pomosou software-ového spúšťača: príklad
-
Zápis a čítanie digitálnych vstupov a výstupov, práca s analógovými vstupmi a výstupmi Laboratórnej karty PCL-818: Projekt 6 v C#
-
Realizácia technických aplikácií pomocou PC v prostredí MS-DOS a Windows (osciloskop, spektrálny analyzátor, uzavretý regulačný obvod /URO/, ...)
- Konzultácie k zadaniam
- Opakovanie
- Webová vizualizácia laboratórnych kariet:
WebViz.zip